وبلاگ

صفحه اصلی  /  سبک زندگی   /  سبک طراحی   /  اهمیت ساخت نمونه قبل از چاپ

اهمیت ساخت نمونه قبل از چاپ

وقتی ایده ای را تجسم میکنیم و تصمیم به خلق آن میگیریم، همه مراحل فقط در ذهن ما نقش میبندد. در حالیکه که ممکن است مخاطب یا مشتری با اثر خام ارتباط چندانی برقرار نکند. حال ممکن است ما نقاش، طراح بسته بندی، طراح محصول، طراح گرافیک یا تحت هر عنوان هنری دیگری در حال خلق یک اثر باشیم ولی تا مادامی که این اثر به صورت خوب به نمایش گذاشته نشود فقط مخاطب خاص میتواند با آن ارتباط برقرار کند. به همین دلیل سالهاست برای نمایش بهتر آثار از تکنیکی به نام موکاپ Mockup استفاده میشود.

موکاپ Mockup، تصویر پیش نمایش گرافیکی است که در موضوعات مختلف (بسته بندی، طراحی لوگو و …) برای عرضه و نمایش بهتر اثر بکار گرفته میشود

استفاده از پیش نمایش در زمینه های مختلف کاری برای ما امکان تشخیص عیوب کار نهایی را فراهم می آورد. همچنین فرصت بررسی نتیجه با نتایج موجود در بازار را پیدا خواهیم کرد و به کمک پیش نمایش میتوانیم به سادگی مزیت یا مزایای قابل قبولی نسبت به رقبا ایجاد کنیم. برای مثال استفاده مناسب از رنگ ها، جاگذاری مناسب طرح، جزئیات قرار گرفتن طرح بر روی سطوح و بطور کلی هر خصوصیتی که ممکن است قبل از اجرای نهایی در فرآیند طراحی یا آماده سازی از چشم ما یا مشتری یا مخاطب پنهان مانده باشد.

آیا استفاده از موکاپ Mockup صرفا مختص طراحان گرافیک است؟

لازم نیست شما صرفا طراح گرافیک باشید، ممکن است طراح صنعتی، معمار، طراح مبلمان و لوازم منزل و حتی برنامه نویس باشید. استفاده از پیش نمایش حتی در صنایع نظامی و خودروسازی نیز کاربرد دارد و بیشتر بعنوان نمونه سازی دیجیتال برای نمایش عمومی یا بررسی قبل از نهایی سازی یک فرآیند طراحی مورد استفاده قرار میگیرد. حال اگر آشنایی نسبی با نرم افزار فتوشاپ و یا سایر نرم افزارهای مرتبط دارید حتی نیاز نیست از یک طراح حرفه ای برای این کار کمک بگیرید. خود شما میتوانید یک پش نمایش بی نقص با استفاده از تکنیک های آماده سازی یا فایل های آماده در اختیار داشته باشید. بطور کلی بهترین روش برای معرفی اثر یا فرآیند در دست اجرا و یا بررسی جزئیات قبل از اجرای نهایی از این طرق حاصل میشود.

 

چند نمونه پیش نمایش یا موکاپ ببینیم

ارسال نظر