بسته بندی و بازاریابی موثر

۱۳۹۷-۰۲-۲۷

دنیای امروز به سرعت در حال پیشرفت است، به همین ترتیب نقش شرکت های طراحی بسته بندی و تولید آن برای بهبود فرآیند بازاریابی و فروش پررنگ تر شده است. به هر حال اولین چیزی که به چشم مشتری یا خریدار می رسید و بر تصمیم خرید او تاثیرگذار است بی شک بسته بندی محصول است.

بسته بندی مفهوم گسترده ای دارد و به شدت بر فروش محصول تاثیرگذار است، به همین جهت صنعت بسته بندی به سرعت رو به رشد است.

با توجه به اولویت های مشتری برای انتخاب و خرید محصول شما، بسته بندی محصول در ارائه اولیه به بازار حائز اهمیت است. چون شما ممکن است فرصت دوباره ای برای بازسازی ذهنیت مشتری نخواهید داشت به همین رو توجه و تمرکز بر انتخاب بسته بندی مناسب در ابتدا این فرصت را برای شما حفظ خواهد کرد.

رقابت در زمینه تولید و در کنار آن بسته بندی مناسب محصول تولیدی بسیار زیاد است و قطعا استراتژی مناسب در این زمینه به شما کمک شایانی خواهد کرد.

 

انتخاب شما در طراحی و بسته بندی محصولتان به چه شکلی روی رفتار خرید مشتری تاثیر می گذارد

انتخاب شما در طراحی و بسته بندی محصولتان به چه شکلی روی رفتار خرید مشتری تاثیر می گذارد

اطلاعات

اطلاعات موجود روی بسته بندی محصول شما باید به گونه ای باشد که مشتری به سرعت با آن ارتباط برقرار کند و بداند محصول چیست و چه کاربردی برای او دارد

جلوه

ظاهر بسته بندی و محصول شما می تواند خاص یا اصل بودن محصول شما را نشان دهد

شفافیت و سادگی

بسته بندی محصول شما باید ساده و بیانگر ماهیت محصول شما باشد

در دسترس بودن

در دسترس بودن یکی از کلیدی ترین عوامل در فرآیند تصمیم گیری مشتری برای خرید است

 

فاکتورهایی که شما باید در استراتژی بسته بندی خود به آنها توجه کنید


بسته بندی باید دارای ساختار، اندازه، شکل و انتخاب مواد اولیه صحیحی باشد

بسته بندی محصول باید گرافیک، لوگو، لایه بندی و ترکیب رنگ مناسبی داشته باشد

بسته بندی محصول باید محرک حسی منحصربفردی از جذابیت برای مشتری باشد

طراحی بسته بندی باید اطلاعات مورد نیاز مشتری مانند: وزن محصول، مواد تشکیل دهنده، نحوه استفاده و سایر اطلاعات دیگر را به آسانی در اختیارش قرار دهد

 

انتقال حس قوی ای از نام تجاری یا هدف

تمام شرکت های تولیدی بزرگ یک بیانیه نام تجاری یا یک هدف بزرگتر دارند، به همین دلیل هر جز از بسته بندی یک محصول باید ارتباطی واقعی با آن هدف بزرگتر داشته باشد. با ایده هایی نوآورانه و توجه به نکات، شما می توانید از بسته بندی محصول به عنوان یک ابزار قوی برای کسب و کار و نام تجاریتان استفاده کنید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *